Tekstowa gra eksploracyjna
Zdjęcia
Nightbloom to tekstowa przygoda, w której odkrywasz próbę opuszczonej kolonii na odległej planecie.
Rozgrywka oparta na tekście
Grasz w całą grę Nightbloom poprzez interakcje tekstowe. Wyświetlany tekst powoli ujawnia kolejne informacje o planecie i kolonii, przez którą przemierzasz. System Parse, za którym podąża konsola, używa poleceń składających się tylko z dwóch słów. Aby robić postępy w grze, musisz wpisywać właściwe słowa.
Aby zainteresować się postaciami, musisz z nimi rozmawiać i wybrać idealne dwa słowa we właściwej kolejności. Przy niewłaściwym poleceniu otrzymasz tylko ogólny komunikat o błędzie, bez wskazówek dotyczących postępu.
Kreatywny interfejs
Gra składa się wyłącznie ze staromodnego monitora. Ten ekran to Twój interfejs dla całej historii, pokazujący fragmenty informacji, dialog postaci i nisko renderowane obrazy. Interfejs to seria przycisków, prawie pozaekranowy radar i pokrętło. Niektóre zdjęcia, które prawdopodobnie zobaczysz, przedstawiają kwiaty i inne rodzime rośliny.
Styl retro
Ze względu na tekstowy styl rozgrywki i staromodny monitor, projekt gry jest mocno utrzymany w stylu retro. Dodaje to uroku grze, zanurzając Cię w eksplorację tego dziwnego świata. Ponadto tytuł działa podobnie do wielu starych gier, które zostały stworzone z ograniczonymi funkcjami i brakowało ulepszeń jakości życia dostępnych w wielu nowoczesnych grach.
Lekki
Nightbloom jest wyjątkowo lekki wymagający niewielkich zasobów systemowych podczas gry. Nie ma ogromnych smoków 3D do renderowania lub zaawansowanych obliczeń bojowych, aby aplikacja działała.
Brak głębi
Ogólnie rzecz biorąc, w porównaniu do innych tytułów, takich jak A Short Hike czy Terraria, Nightbloom cierpi na brak głębi. Historia wystarczy, aby utrzymać motywację do końca gry, ale nie ma ukrytej wiedzy do odkrycia w przyszłych powtórkach. Ma to sens, ponieważ gra nie wykorzystuje zasobów systemowych ze względu na tekstowy projekt rozgrywki i brak modeli 3D.