A procedurally-generated based building colony sim
Zdjęcia
Farlanders to symulator kolonii, który pozwala na terraformowanie środowiska, budowanie bazy i przetrwanie na surowej i niebezpiecznej nowej planecie. Jest to gra typu rogue-lite, ponieważ krajobrazy i ich zasoby są generowane proceduralnie. Postępuj w górę drzewa technologicznego i buduj struktury, które musisz strategicznie umieszczać, aby wzmocnić struktury wokół nich.
Grafika i ogólny układ przypomina większość Factorio, choć z nieco bardziej nasyconymi kolorami niż Factorio. Jednak rozgrywka turowa jest podobna do starszej wersji gry Civilization, z tym że bez wrogich frakcji.
Stań się samowystarczalnym społeczeństwem
Celem tej gry polegającej na budowaniu bazy jest przejście od bardzo podstawowego społeczeństwa polegającego na wykorzystywaniu malejących zasobów do społeczeństwa samowystarczalnego, które potrafi korzystać z technologii, aby utrzymać się w bezpieczny sposób. Stwórz działającą kolonię, w której otrzymujesz premie w zależności od tego, jak umieszczasz budynki.
Terraformowanie i górnictwo
Możesz manipulować i zmieniać powierzchnię, tworząc żyzne gleby, solidne podłoże, miejsca z wodą i tak dalej. Jednak twarde ściany klifów nie mogą być wyrównane. Aby rozwiązać problem przestrzeni, możesz kopać pod ziemią i odsłaniać nowe obszary, na których możesz budować.
Budowanie w celu przetrwania
Brak ataków wroga był odważnym ruchem ze strony twórców. Dlatego mechanika zwykle wpływa na ogólny cykl rozgrywki tego rodzaju gier kolonizacyjnych na Marsie. Zamiast tego skupia się na przetrwaniu i postępie w drzewie technologicznym.
Generowane mapy są frustrujące
Retrospektywna grafika może zniechęcić niektóre osoby. Jednak jej jedynym prawdziwym problemem są małe mapy. Rozrzucane są w bardzo niewygodnych miejscach nieprzenośne obiekty. Bardzo trudno jest wygenerować mapę z otwartymi równinami lub dużym miejscem do zbudowania miasta, co dość mocno ogranicza rozgrywkę.