Pożar II i Twierdza 2
Zdjęcia
Stronghold 2 to internetowa gra strategiczna czasu rzeczywistego na komputery PC wydana w kwietniu 2021 roku, w której gracz tworzy potężną twierdzę w średniowieczu przeciwko hordom nieumarłych mieszkańców. Jest to kontynuacja Stronghold, również od Firefly Studios, a także strzelanka FPS z ich bardzo uzależniającej serii Firepower. Jednak różnica między tymi dwiema grami polega na tym, że w Stronghold 2 gracz musi walczyć z niekończącą się hordą żołnierzy wysłanych przez wampira lorda Alucarda, aby zabić wszystkich ludzi żyjących w jego domenie. Z kolei w Firepower rozgrywka toczy się dopiero wtedy, gdy grupa ocalałych ma szansę na ucieczkę z zamku. Jedynym celem jest przetrwanie i osiąga się to poprzez zbieranie pasków energii, które są uzupełniane co piętnaście minut za pomocą zbierania „punktów życia”, które można wykorzystać na zakup nowej broni i zbroi dla grupy.
Jednak gdy ocalałym udaje się dostać do zamku i pokonać siły wroga, nacisk kładzie się na walkę z hordami nieumarłych, którzy przejęli to miejsce i szukanie sposobu na zabicie wampirzego lorda Alucarda. Jedną z głównych różnic między nimi jest to, że w Stronghold 2 wszyscy gracze mają dostęp do wielu różnych broni i zbroi, które można zdobyć poprzez zdobywanie poziomów lub kupowanie po wygranej bitwie. Gracze w Firefight mają tylko jedną opcję - zacząć gromadzić punkty życia i używać ich do zakupu zbroi i broni dla wybranych przez siebie postaci. Co więcej, w przeciwieństwie do Twierdzy 2, nie ma przedmiotów w ekwipunku, a wszystko, czego potrzebuje grupa, jest zbierane z pola bitwy.
Podsumowując, zarówno gry Firefight dla jednego gracza, jak i dla wielu graczy oferują podobne aspekty, od podstawowych samouczków i wskazówek dostarczonych przez twórców gry, po różne tryby gry, które pozwalają graczom wybrać rodzaj gry, w którą chcą grać . Jeśli chodzi o kampanię dla jednego gracza, masz do wyboru trzech wyjątkowych bohaterów, wśród których mogą być szeryf, rycerz lub czarodziej. Każda z tych postaci posiada własne umiejętności, broń i zdolności. Korzystając z tego samego drzewa umiejętności, co każda z trzech postaci, gracze będą mogli przejść przez kampanię, wykonując więcej zadań, jednocześnie chroniąc króla, znajdując nowych sojuszników i walcząc z hordami nieumarłych. Ogólnym celem gry jest pomoc królowi w realizacji jego celu. Jednak każdy odcinek ma również kilka różnych zakończeń, od czysto pokojowego scenariusza, w którym żaden wróg ani demony nie próbują interweniować, po inwazję zombie kontrolowanych przez potężnego władcę demonów.