Aplikacja Zara Augmented Reality sprawia, że zakupy są przyjemniejsze
Zara, sprzedawca fast fashion, niedawno eksperymentował z kampanią rzeczywistości rozszerzonej, umieszczając ekrany AR w 120 sklepach na całym świecie przez dwa miesiące od kwietnia do września – i najwyraźniej doświadczenie było czymś zupełnie innym niż normalne zastosowanie rozszerzonej rzeczywistość na froncie detalicznym. Sekret wydaje się tkwić w Inditex, marce odzieżowej należącej do włoskiego pożyczkodawcy, Citi Group. Gdy umieścisz urządzenie z Androidem na ekranie, identyfikuje ono określone obszary wybranego sklepu, do których możesz wejść, patrząc na ikony Androida lub korzystając z funkcji GPS wbudowanych w telefon. Powoduje to, że Zara wyświetla ubrania, które mogą Cię zainteresować – lub takie, które możesz nie, w zależności od nastroju. Na przykład, jeśli interesują Cię buty, zobaczysz listę butów, ich marki, ceny i zdjęcia tego, jak faktycznie wyglądają. Zara może wtedy doradzić Ci najlepsze opcje w oparciu o własne algorytmy.
Za pomocą aplikacji Inditex na Androida klienci mogą w wolnym czasie wybierać spośród wielu marek Zara. To nie jest nowatorski pomysł. Wielu sprzedawców korzysta już z technologii Androida do kontrolowania zapasów w sklepie. Jednak podejście Zary do rzeczywistości rozszerzonej jest nieco nowatorskie, ponieważ pozwala klientom wejść do wirtualnego sklepu, przejrzeć katalog interesujących ich produktów, wprowadzić dane karty kredytowej, a następnie wybrać, jakie przedmioty chcą kupić w sklepie internetowym katalog.
Pod pewnymi względami jest to podobne do Google Project Glass, które pozwala konsumentom „wyczuwać” przedmioty, patrząc na nie i wykonując inne czynności w oparciu o ich spojrzenie. Jednak Zara idzie jeszcze dalej, pozwalając klientom na interakcję z wirtualną witryną sklepową, jednocześnie bawiąc się filmami w rozszerzonej rzeczywistości przeplatanymi obrazami w wysokiej rozdzielczości różnych przedmiotów, zgodnie z komunikatem prasowym Zary. Zara nie jest jedyną luksusową marką modową, która zintegrowała rozszerzoną rzeczywistość ze swoją aplikacją. Aby uzyskać więcej informacji na temat korzystania z rozszerzonej rzeczywistości na telefonie komórkowym, odwiedź naszą dedykowaną witrynę mobilną.