Menedżer połączeń pulpitu zdalnego
Zdjęcia
Remote Desktop Connection Manager (rdcman) to potężne narzędzie, które umożliwia menedżerom IT zarządzanie, koordynowanie i grupowanie połączeń zdalnego pulpitu za pomocą uproszczonego interfejsu użytkownika. RDCMan to aplikacja typu open source, którą można łatwo pobrać ze strony Microsoft. Menedżer połączeń pulpitu zdalnego może łączyć się i uruchamiać wiele programów do zdalnego pulpitu, takich jak Microsoft Windows, Citrix Systems, Mozilla Firefox, Open Office i inne. Aby rozpocząć korzystanie z programu, użytkownik będzie musiał najpierw utworzyć hasło administratora, które będzie używane do zabezpieczenia połączenia między komputerami korzystającymi z tego samego połączenia.
Administrator ma również możliwość tworzenia profili, łączenia się i zarządzania wieloma zestawami połączeń jednocześnie. Główne funkcje Menedżera połączeń pulpitu zdalnego obejmują tworzenie profili użytkowników, tworzenie i podłączanie pulpitów, zarządzanie i zmianę układu pulpitu, tworzenie i zarządzanie wieloma metodami wprowadzania, konfigurowanie automatycznego przekierowywania zdarzeń klawiatury i myszy oraz zapewnianie dostępu do różnych elementów urządzenia, takich jak jako drukarki, skanery, napędy USB, kamery internetowe i oprogramowanie do wirtualizacji. Aplikacja, która potrzebuje dostępu do tego typu danych, będzie wymagała zaawansowanej wiedzy na temat oprogramowania i platformy, na której wymaga dostępu do wykonywania tych funkcji. Każda z tych funkcji jest szczególnie przydatna, jeśli jesteś firmą lub organizacją zatrudniającą wielu pracowników w różnych sieciach lokalnych lub międzynarodowych, którzy wymagają dostępu do pracy zdalnej. Byłoby dość kłopotliwe, gdyby każdy pracownik miał swój własny komputer, który był podłączony do serwerów firmy i ręcznie wpisywał hasła lub połączenia z różnymi urządzeniami.
Z tego powodu program RDCMan udostępnił funkcję, która umożliwia wielu użytkownikom jednoczesną pracę nad tym samym programem bez korzystania z dodatkowych zasobów zdalnych. Skraca to czas administracyjny, jednocześnie zapewniając ujednolicony system administrowania wszystkimi komputerami, które są członkami organizacji. Ponadto Menedżera podłączania pulpitu zdalnego można użyć, aby zezwolić dowolnej liczbie komputerów na różnych stacjach roboczych lub serwerach, które są ze sobą połączone, na łączenie się z jednym administratorem za pomocą przeglądarki internetowej. W wielu przypadkach administrator może nawiązać bezpieczne połączenie z dowolnym innym komputerem w firmie za pomocą certyfikatów lub wirtualnych sieci prywatnych (VPN). Istnieje również oprogramowanie, które można wykorzystać do kontrolowania dostępu do tych bezpiecznych zdalnych zasobów przez Internet.