Recenzja gry Chcę być facetem — recenzja gry wideo
Zdjęcia
Pierwsza gra I Want to Be the Guy została wydana na Game Boy Advance w 2021 roku i stała się jedną z lepiej wyglądających gier w tym gatunku. I Wanna Be the Guy śledzi losy chłopca, który dorasta w małym miasteczku na północno-zachodnim Pacyfiku w tej futurystycznej scenerii. Jest to gra przygodowa, która w dużej mierze czerpie z fali nostalgii lat 80., opowiadając historię Twojego młodego bohatera, który stara się uniknąć nękającej go zbrodni. Grasz jako Guy, chłopak, który chce być facetem w szkole, któremu chłód może konkurować tylko z jego dobrocią (i jego umiejętnością wychodzenia z kłopotów). Historia opowiada o przygodach, odkryciach, tożsamości, przyjaźni, tragedii, złamanym sercu i wytrwałości.
Protagonista I Want to Be the Guy jest podstawową siłą Want to Be the Guy 2, ponieważ jest bardzo dobrze wyważony między narracją a rozgrywką. Na początek gra daje ci podstawową konfigurację „wybierz swoją przygodę”, w której przedstawiono ci kilka krótkich rozdziałów historii i rozgrywki, z których każdy różni się od poprzedniego. Te rozdziały mają miejsce w mieście Wano, gdzie mieszka i pracuje Guy. Podczas tych przygód poznasz nowych ludzi, odwiedzisz miasta i wypełnisz wyzwania i cele, aby osiągnąć swój cel, jakim jest zostanie facetem w szkole, którego wszyscy chcą naśladować.
Mówiąc o rozdziałach, każdy rozdział składa się z dwóch aktów, z których każdy zawiera trzy minigry. A w sumie jest dziewięć aktów! Pierwszy akt przedstawia głównego bohatera gry, Guya, który zostaje schwytany przez przestępców Wano, zmuszając go do ucieczki z domu i szukania pomocy u tajemniczej dziewczyny, która również jest jego przyjaciółką. Po wydaleniu ze szkoły Guy ukrywa się w lokalnej bibliotece, gdzie planuje zdobyć licencję na książkę. Ale wszystko idzie nie tak, gdy chłopiec imieniem Raven dowiaduje się o ucieczce Guya i szuka pomocy dla Guya z nieoczekiwanego źródła. Grając w pierwszym akcie, dowiesz się więcej o postaciach, scenerii, fabule, a także o niektórych rozgrywkach, gdy historia rozwija się, przechodząc przez kolejne etapy i realizując wyzwania i cele.