Krótkie wprowadzenie do DX-Ball
Zdjęcia
DX-Ball to darmowa gra komputerowa do pobrania dla systemów Windows i Macintosh po raz pierwszy wydana w 1996 roku przez Michaela P. Welcha. Gra, która pierwotnie miała być oparta na wczesnej wersji gry zręcznościowej o nazwie MegaBall, jest teraz wzorowana na starszych grach zręcznościowych, takich jak Breakout i Arkanoid. Oprócz tego, że jest wizualnie identyczny z tymi grami, główną cechą DX-Ball jest to, że zawiera język programowania CTSPGames Basic, który pozwala użytkownikom zaprogramować różne funkcje gry (takie jak zwycięska sekwencja i zakończenie gry). Oprócz tego program zapewnia również dwa tryby zabawy: tryb fabularny i tryb nieskończony. Chociaż tryb fabularny gry jest po prostu sekwencją wcześniej wybranych losowych wydarzeń, gracze mogą wpływać na wynik gry i manipulować nim, zmieniając początkowy zestaw okoliczności.Aby to ułatwić, program zawiera edytor poziomów, który umożliwia użytkownikom tworzenie i edycję poziomów. Pozwala to na znacznie większy stopień twórczego wkładu; chociaż ta funkcja nie obejmuje edytora poziomów samej gry zręcznościowej ani żadnej z funkcji podstawowego silnika gry MegaSparkite. Jednak biorąc pod uwagę ogrom pracy, jaki wkłada się w stworzenie typowej gry typu breakout (wiele osób uważa ją za najtrudniejszą ze wszystkich gier zręcznościowych), wiele osób uważa edytor poziomów za przydatną funkcję oprogramowania. Powodem tego jest to, że pozwala graczom tworzyć niestandardowe łamigłówki, które są następnie uruchamiane w grze Breakout. Proces generowania postaci w DX-Ball pozwala również graczom wybrać postać, którą chcą grać przed rozpoczęciem gry. Jeśli nigdy wcześniej nie grałeś w żadne gry typu breakout, ta funkcja może służyć jako doskonała metoda na przyzwyczajenie się do mechaniki gry i będzie dobrą nauką.
Poza tymi dwiema funkcjami edytora w grze istnieje wiele dodatkowych funkcji, które pozwalają graczom na szerokie wykorzystanie oprogramowania DX-Ball i edytora poziomów, aby poprawić wrażenia. Pełna lista funkcji dostępnych w momencie pisania tego tekstu obejmuje: możliwość zapisywania i przywracania poziomów; możliwość wyboru rodzaju muzyki używanej w grze; oraz możliwość przesyłania własnych, oryginalnych utworów muzycznych. Inne ciekawe i rozbudowane funkcje oprogramowania to: możliwość używania myszy do wyzwalania efektów i innych funkcji postaci oraz tryb „rysowania”, który sprawia, że postacie poruszają się i wyglądają tak, jakby były narysowane na ekranie. Wszystkie te funkcje sprawiają, że DX-Ball jest niezwykle zabawną i wciągającą grą.