Analiza gry Honey, I Joined a Cult
Honey, I Joined a Cult to gra strategiczna, która przenosi graczy do lat 70., gdzie mogą stworzyć i zarządzać własnym kultem. W grze kluczowe jest budowanie bazy, zarządzanie zasobami oraz maksymalizowanie zysków z wiernych. Gracze wybierają nazwę kultu, lidera, boską postać oraz symbolikę, co nadaje grze humorystyczny ton. Możliwość dostosowywania kultu sprawia, że każdy gracz może stworzyć unikalną społeczność, w której istotne są zarówno aspekty biznesowe, jak i relacje z członkami.
Gra koncentruje się na zarządzaniu siedzibą kultu oraz zapewnianiu podstawowych udogodnień dla wyznawców, takich jak toalety i łóżka. Kluczowe elementy, takie jak Hypno-Chamber i Pool of Revelations, pozwalają na skuteczne indoktrynowanie członków. W miarę postępu, gracze muszą dbać o wpływowych członków, co wprowadza element rywalizacji z rządem i rodzinami wyznawców. Całość stanowi połączenie humoru i strategii, co czyni grę wciągającą.