Co to jest Atlassian JIRA?
Zdjęcia
Atlassian JIRA to aplikacja do współpracy, która ma na celu udostępnienie możliwości współpracy grupowej online. Tradycyjnie narzędzia do współpracy były oparte na sieci WWW i wymagały skomplikowanych konfiguracji oraz wsparcia informatycznego, co czyni je niewygodnymi dla różnych rodzajów działalności. Aby rozpocząć korzystanie z JIRA, wszystko, czego potrzebujesz, to przeglądarka internetowa i hasło. Bez skomplikowanej konfiguracji, każdy może stworzyć nową instancję JIRA i rozpocząć współpracę z resztą świata w mgnieniu oka.
Jeśli znasz Microsoft Office Online lub inne podobne aplikacje, takie jak OneNote, przekonasz się, że JIRA jest bardzo podobna do tych popularnych platform. Największą różnicą jest to, że nie jest wymagane pobieranie ani instalacja. Po zainstalowaniu możesz natychmiast rozpocząć współpracę nad dokumentami i projektami dzięki wbudowanym archiwom z możliwością przeszukiwania. Oprócz możliwości wyszukiwania dokumentów, które zostały już utworzone, możesz także wyszukiwać dokumenty, które wymagają edycji lub dodania, a nawet współpracować nad jednym dokumentem z inną firmą lub osobą.
Jedną z najlepszych części JIRA jest jej integracja z Microsoft SharePoint. Oznacza to, że nie tylko możesz łatwo współpracować nad dokumentami i projektami online, ale także możesz współpracować z innymi uczestnikami w Twojej organizacji za pośrednictwem platformy mediów społecznościowych. Chociaż JIRA jest przeznaczona przede wszystkim dla małych i średnich firm, szybko stała się podstawą narzędzi współpracy wielu większych organizacji i oczekuje się, że ostatecznie całkowicie je zastąpi w ciągu najbliższych kilku lat. Jeśli potrzebujesz bezpłatnego, szybkiego sposobu na rozpoczęcie współpracy i przechowywanie dokumentów, powinieneś rozważyć JIRA. Jedyną wadą JIRA jest to, że nie obsługuje ona jeszcze eksportu dokumentów, co oznacza, że jeśli nie pracujesz nad zupełnie nowym formatem dokumentu, nie będziesz w stanie wyeksportować swojej pracy do innej wersji.