Strzelanka wieloosobowa
Zdjęcia
Counter-Strike: Condition Zero to strzelanka FPS opracowana przez Ritual Entertainment, Turtle Rock Studios i Valve. Wydana po raz pierwszy w 2004 roku gra wykorzystywała trójwymiarowy silnik gier wideo znany jako GoldSource, aby umożliwić wielu graczom dołączenie do gry. Condition Zero zawiera również zaktualizowane modele postaci, tekstury, mapy i efekty oryginalnego Counter-Strike. Oprócz tego, że jest grą wieloosobową, zawiera również 2 kampanie dla jednego gracza: Tour of Duty i Condition Zero: Deleted Scenes. Początkowo w Condition Zero można było grać tylko w systemie Windows XP lub nowszym, ale teraz można grać zarówno na komputerach z systemem Windows, jak i Mac OS X.
Założenie i cele
Założeniem Counter-Strike jest to, że terroryści i antyterroryści są ze sobą w sprzeczności. Musisz zagrać w jednym z obozów i ukończyć misję. Cel lub misja gry zależy od trybu gry. Może to być Zabójstwo, Rozbrajanie Bomby, Ucieczka lub Uratowanie Zakładników. Zabójstwo i ratowanie zakładników są podobne, ponieważ w grę wchodzi zakładnik lub zakładnicy.
Z drugiej strony rozbrajanie bomby i ucieczka są mniej restrykcyjne, ponieważ dotyczą tylko członków dwóch obozów. Główną zaletą Condition Zero w porównaniu do pierwszego Counter-Strike jest to, że pozwala graczom grać solo. Tour of Duty to podstawowy tryb gry dla jednego gracza. Będziesz grał na tym samym polu, co w trybie wieloosobowym, ale twoi wrogowie i koledzy z drużyny zostaną zastąpieni przez boty.
Podobnie do trybów gry wieloosobowej, każda mapa ma swój własny cel. Obejmuje to pokonanie wielu wrogów lub uratowanie zakładnika. Po osiągnięciu tego celu otrzymasz punkty reputacji. Punkty te są niezbędne do odblokowania innych map zarówno w trybie jednoosobowym, jak i wieloosobowym. Usunięte sceny to drugi tryb dla jednego gracza, ale jego mechanika gry została zmieniona na strzelankę liniową.
Korzystanie ze sztucznej inteligencji
CS Condition Zero integruje akcję generowaną przez użytkownika ze sztucznie inteligentne odpowiedzi. Sztuczna inteligencja botów służy jako towarzysze w trybie dla jednego gracza, więc ich umiejętność komunikowania się jest ważna dla twoich postępów. Przekonasz się, że boty są w stanie informować cię o tym, co widzą, gdzie się znajdują i co robią. Spodziewaj się, że boty dobrze znają mapę i będą kucać lub leżeć za strategicznymi rogami. Niektóre będą również wybijać okna i skakać z wysokich półek, aby szybciej dotrzeć do innych obszarów.
Chociaż boty są bardzo wydajne, boty nie są nieomylne. Wydaje się, że naśladują zachowanie poprzednich graczy, którzy zrobili to samo. Na przykład odpowiadają na twoje polecenia werbalnie, ale nie w rzeczywistości. Oznacza to, że terrorysta AI, który jest odpowiedzialny za ochronę bomby, może nagle zejść z drogi, dając szansę antyterrorystom na jej rozbrojenie bez rywalizacji.
Ostateczna strzelanka
Chociaż zachowanie bota w Condition Zero ma swoje wady, wydaje się być realistyczne. Postawiają również przeciwników w niekorzystnej sytuacji, ponieważ boty wydają się naśladować działania doświadczonych graczy. Ostatecznie Counter-Strike: Condition to dobra gra dla grup. Gra przeciwko innym ludziom może wydawać się trudniejsza niż z botem, a dodanie trybu dla pojedynczego gracza spełnia potrzeby lojalnych fanów, którzy chcą grać w CS bez obecności innych graczy.