Recenzja gry: Crysis 2
Zdjęcia
Crysis 2, kontynuacja przebojowej pierwszej gry „Crysis”, po raz kolejny jest pełną obiektów, pierwszorzędną strzelanką. Gra po raz kolejny prezentuje niesamowitą nową technologię (możliwą dzięki nowemu silnikowi „Crysis”, opracowanemu przez dawne studio id Software w Danii). Tym razem, zamiast biegać po interfejsie ActiveX (graficznym interfejsie użytkownika opartym na Direct Rendering Manager), masz środowisko „3D”, w którym możesz wirtualnie poruszać się po nim (z opcjonalnym sterowaniem myszą). Gra nie wykorzystuje już terenu jako terenu, ale zamiast tego ma dużą liczbę map wysp, z których możesz wybierać. Nowy pistolet „Crysis” jest również zupełnie inny; wygląda podobnie do wersji wielkości SMG, ale strzela zielonymi pociskami.Po uratowaniu nowego miasta, Nowego Jorku przed Ziemianami (obcą rasą kierowaną przez zaawansowaną technologię sieci komputerowych), gra przechodzi do następnego poziomu - walki z Ziemianami i ostatecznym wrogiem, okrętem wojennym NERF. Gra po raz kolejny świetnie wykorzystuje nowe technologie i pokazuje, że Crysis 2 ma o wiele więcej szczegółów niż jego poprzedniczka. Na przykład, gdy gracz przyjmuje rolę dowódcy NERF, HUD pokazuje lokalizację każdego wroga i człowieka w zasięgu wzroku, a mapa jest powiększana, aby gracz mógł wszystko wyraźnie zobaczyć. W ten sposób Crysis 2 prezentuje znacznie bardziej ekscytującą wizualnie grę, z lepszą grafiką i efektami. Jednak niektórzy fani skrytykowali brak różnorodności postaci, twierdząc, że gracz przyjmuje rolę „białej” postaci w większości misji, a zatem brakuje mu różnorodności podczas interakcji z różnymi ludźmi na świecie.
Jak wspomniano powyżej, nowy system kombinezonów jest główną częścią Crysis 2. Strój używany jest przede wszystkim jako mechanizm ochrony przed atakiem obcych, chociaż miny Nuka są również wykorzystywane do tego celu. Możliwe jest celowanie i strzelanie do wrogów za pomocą laserowego urządzenia celowniczego lub rzucanie minami Nuka w określone miejsce, aby wywołać eksplozję. Ta technologia ma szeroki zakres zastosowań, w tym strzelanie do wroga lub umieszczanie min w strategicznym miejscu w celu maksymalnego zniszczenia. Nowe miasta zapewniają również nowe środowisko do walki, zapewniając lepsze możliwości budowania bazy lub obrony nowego miasta przed zbliżającą się inwazją.