Działanie w wodzie oparte na fizyce
Zdjęcia
Prowadzisz kałamarnicę przez skaliste podwodne jaskinie, używając jej macek jako haka. Musisz unikać bezdennych dołów, kolców i złych krabów, ścigając ryby przez każdy poziom do wyjścia.
Niesamowita akcja z przewijaniem fizyki
Gry oparte na mniej niezawodnej fizyce, takie jak Getting Over It with Bennett Foddy i Octodad: Dadliest Catch< /strong>, są same w sobie popularnym gatunkiem. Wprowadzają celowe, podejrzane sterowanie, aby stworzyć zabawny rodzaj chaosu, w którym walczysz z samą grą. Speedrun Squid przechwytuje część tej energii w angażującym, choć czasami niezdarnym prototypie.
Niezwykły schemat kontroli
Mimo że kałamarnice mają sześć macek, Speedrun Squid używa tylko jednego. Ta funkcja jest początkowym rozczarowaniem, ale nie powstrzymuje mechaniki nogi jako haka od bycia zabawną sztuczką. Gracze mogą przyczepić się do określonych skał, w kierunku których kałamarnica następnie się porusza. Będąc pod wodą, kałamarnica stopniowo spływa w dół, co oznacza, że musisz próbować prawidłowo wymierzyć ruchy, aby osiągnąć postęp.
Prosta, ale skuteczna grafika
Speedrun Squid używa piksela -artystyczna prezentacja side-on podobna do dowolnej liczby side-scrollerów i platformówek. Kałamarnica nieustannie porusza kilkoma nogami, a przewijanie paralaksy daje poczucie ruchu i głębi podczas kołysania się lub unoszenia się na każdym poziomie. Jednak początkowo trudno jest ocenić, na których powierzchniach można się zaczepić i można złapać się w scenerii.
Mapa świata i rozwój świata
< p>Speedrun Squid zawiera mapę świata, która choć liniowa, sugeruje poczucie ogólnego postępu. Gry takie jak Slay the Spire zmieniły rozgałęzione mapy w narracyjny sukces, więc Speedrun Squid może zdecydować się pójść w ich ślady i zwiększyć wybór graczy.Potrzebuje polerowania
Speedrun Squid jest wymieniony jako prototyp, więc niektóre problemy można wybaczyć. Jednak możliwe jest utknięcie na poziomie bez możliwości postępu, ponieważ nie ma nawet prostego przycisku „pływania” do ruchu. Gra wymaga również opcji antyaliasingu lub rozdzielczości ekranu, ponieważ ładuje się na pełnym ekranie, ale jest rozmyta.