Psychologiczna gra taktyczna z unikalnym systemem
The Stone of Madness to izometryczna gra taktyczna w czasie rzeczywistym, która przenosi graczy do mrocznego świata XVIII-wiecznego klasztoru przekształconego w azyl. Gracze muszą zarządzać nie tylko strategią ucieczki, ale także psychologicznymi stanami swoich postaci. Gra łączy w sobie elementy stealth, strategii oraz zarządzania zasobami, oferując intensywne i wymagające doświadczenie. Każda z pięciu postaci ma unikalne umiejętności, które można rozwijać, co pozwala na różnorodne podejście do rozgrywki.
W The Stone of Madness gracze stają przed wyzwaniem ucieczki z dobrze strzeżonego klasztoru, jednocześnie muszą dbać o stan psychiczny swoich postaci. System sanacji wprowadza elementy takie jak paranoja i halucynacje, co sprawia, że planowanie jest kluczowe. Z jednej strony, ręcznie malowane wizualizacje i niepokojąca atmosfera potęgują doznania, z drugiej jednak, niektóre elementy interfejsu mogą wydawać się zbyt chaotyczne. Gra nagradza cierpliwość i strategiczne myślenie, ale jej surowa trudność może być przytłaczająca dla niektórych graczy.