Recenzja gry: Crysis 2
Po uratowaniu nowego miasta, Nowego Jorku przed Ziemianami (obcą rasą kierowaną przez zaawansowaną technologię sieci komputerowych), gra przechodzi do następnego poziomu - walki z Ziemianami i ostatecznym wrogiem, okrętem wojennym NERF. Gra po raz kolejny świetnie wykorzystuje nowe technologie i pokazuje, że Crysis 2 ma o wiele więcej szczegółów niż jego poprzedniczka. Na przykład, gdy gracz przyjmuje rolę dowódcy NERF, HUD pokazuje lokalizację każdego wroga i człowieka w zasięgu wzroku, a mapa jest powiększana, aby gracz mógł wszystko wyraźnie zobaczyć. W ten sposób Crysis 2 prezentuje znacznie bardziej ekscytującą wizualnie grę, z lepszą grafiką i efektami. Jednak niektórzy fani skrytykowali brak różnorodności postaci, twierdząc, że gracz przyjmuje rolę „białej” postaci w większości misji, a zatem brakuje mu różnorodności podczas interakcji z różnymi ludźmi na świecie.
Jak wspomniano powyżej, nowy system kombinezonów jest główną częścią Crysis 2. Strój używany jest przede wszystkim jako mechanizm ochrony przed atakiem obcych, chociaż miny Nuka są również wykorzystywane do tego celu. Możliwe jest celowanie i strzelanie do wrogów za pomocą laserowego urządzenia celowniczego lub rzucanie minami Nuka w określone miejsce, aby wywołać eksplozję. Ta technologia ma szeroki zakres zastosowań, w tym strzelanie do wroga lub umieszczanie min w strategicznym miejscu w celu maksymalnego zniszczenia. Nowe miasta zapewniają również nowe środowisko do walki, zapewniając lepsze możliwości budowania bazy lub obrony nowego miasta przed zbliżającą się inwazją.