Typora — narzędzie do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek
Zdjęcia
Typora lub Typora, jak jest znana w społeczności reklamowej online, to aplikacja internetowa służąca do śledzenia i monitorowania skuteczności kampanii AdWords. Obecnie jest w fazie testów alfa. Typora to aplikacja internetowa typu open source napisana w języku Java, która monitoruje wydajność reklam za pośrednictwem internetowego interfejsu administracyjnego zaplecza. Może być używany przez każdego webmastera, który ma działającą kampanię AdWords.
Abner, założyciel i dyrektor generalny literówek, wydał wersję 2.0, która zawiera kilka nowych funkcji, takich jak nowe okno podglądu w czasie rzeczywistym oraz zupełnie nową funkcję, którą nazywa „efektem Dokumentów Google”. Dokumenty Google to platforma Google do udostępniania dokumentów, co oznacza, że webmaster może utworzyć arkusz kalkulacyjny za pomocą internetowej aplikacji arkusza kalkulacyjnego i opublikować go w AdWords za pomocą funkcji „Zapisz w AdWords”. Pozwala to na użycie standardowej nazwy typu pliku zamiast używania parametrów adresu URL „stawka” lub „rozwiń” AdWords, a adres URL zawsze prowadzi do tego samego dokumentu, który pojawia się na stronach „Stawka” i „Rozwiń”.
Funkcja Dokumentów Google w typora umożliwia webmasterowi tworzenie prezentacji w formacie HTML w sposób podobny do prezentacji online. Korzystając z tej samej przeglądarki i tych samych narzędzi do podświetlania składni i kodu, które są dostępne w Dokumentach Google, webmaster może łatwo utworzyć prezentację graficzną. Podobnie jak w przypadku prezentacji online, jeśli prezentacja zawiera logo, może zostać dołączona jako część „listu motywacyjnego”. Oszczędza to czas webmastera, pozwalając mu skupić się wyłącznie na treści reklamy, zamiast odtwarzać list motywacyjny i inny tekst, który normalnie towarzyszyłby reklamie. Ta funkcja okna podglądu pozwala również na użycie „iluzorycznych reklam” i innych taktyk mających na celu oszukanie wyszukiwarki Google, w tym przypadku systemu dopasowywania trafności słów kluczowych Google.